måndag 17 september 2012

Mål

Mitt största mål med träningen just nu är att jag och min träningskompis bestämde att vi ska ha magrutor till sommaren 2013. Det ska i alla fall vara så att när man spänner så ska de bildas synliga rutor. Detta ska jag försöka uppnå genom att i höst styrketräna och sedan i vår försöka få bort kroppsfett.

Andra mål jag och min träningskompis har satt upp är att 2014 springa en halvmara och 2016 springa ett maraton. Om vi skulle hårdträna skulle vi antagligen kunna springa ett maraton tidigare än 2016 men mycket press för mig att ge upp så 4 år känns ganska lagom långt. Idag kan jag springa en mil (när jag är på rätt humör) så att öka med en mil per år känns inte så orimligt.

Ett närmare mål är att klara gör armhävningar på tårna! Speciellt när det kommer till burpees. Att göra armhävningar på knän i samband med burpees resulterar i jag slänger mig på knäna = ständigt blåa knän.

Mitt kära knä någon gång i våras

När det gäller kost så är mitt mål att hitta något som funkar för min mage. Är ganska säker på att jag har ibs och när jag är stressad har jag jätteont i magen i princip varje dag så känner att det är dax att ha kostvanor som fungerar även när symptomen är närvarande. Just nu har jag inte ens en matplanering för kommande dag vilket resulterar i småätande och det är en sak som min mage absolut inte tål! Är sugen att prova periodisk fasta men vid ibs rekommenderas små portioner ofta men av den erfarenheten jag har hittills av att äta ofta är absolut inte bra. Men då har jag heller aldrig gett det ett ärligt försök.
  
Det jag känner är lockande med periodisk fasta är att man inte behöver äta på morgonen, kan äta stora portioner och får äta på kvällen. Men tror inte att jag i så fall skulle köra på en stenhård fasta utan ha mellan 8-10 timmar ät-tid/dag. Det får bli helgens planer, att pilla ihop ett matschema för nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar